Jak się sprawnie komunikować?

Jak się sprawnie komunikować?

Aby sprawnie się komunikować trzeba posługiwać się nie tylko słowami, ale także świadomie wykorzystywać komunikację niewerbalną. W przyswojeniu sobie tych umiejętności bardzo przydatne może okazać się szkolenie z zakresu efektywnej komunikacji.

Podstawowym celem szkolenia jest przedstawienie jego uczestnikom technik i strategii, które umożliwiają efektywne porozumiewanie się z innymi ludźmi. Wiedzę tę można następnie z powodzeniem wykorzystywać na co dzień, zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Umiejętnie posługując się mimiką i gestykulacją można przekazać o wiele więcej informacji niż wyłącznie przy wykorzystaniu słów.

Z wykorzystaniem technik przedstawionych na szkoleniu można również wpływać na emocje i odczucia rozmówcy.

Ponadto efektywna komunikacja szkolenie pozwala na identyfikację i wyeliminowanie najczęściej spotykanych barier w komunikacji. To ważne chociażby w kontaktach biznesowych. Czasem wystarczy zmienić niewielki szczegół, by osiągnąć znacznie lepsze rezultaty w negocjacjach czy współpracy z innymi osobami. W biznesie może się to przełożyć na większą efektywność pracy i realne zyski dla całej firmy.

Szkolenie z efektywnej komunikacji uczy również asertywności, a więc przedstawiania swoich racji w sposób stanowczy, ale bez obrażania innych. Wydawać by się mogło, że to nic trudnego, jednak na co dzień wielu z nas reaguje zbyt nerwowo i emocjonalnie w kontaktach z innymi ludźmi, przekreślając w ten sposób swoje szanse na zrealizowanie zamierzonych celów.

Efektywna komunikacja pozwala uporządkować nasze kontakty z innymi ludźmi. Poprzez świadome wykorzystywanie narzędzi, którymi dysponuje każdy z nas, takich jak gesty czy mimika możemy osiągać efekty w komunikacji dostępne wyłącznie dla wąskiego grona osób.

Dodaj komentarz