Wiele organizacji zleca realizację spotkań integracyjnych zewnętrznym firmom – szkoleniowym i eventowym. Nie zawsze są zadowolone z tego w jaki sposób te usługi są zrealizowane. Zwykle „winą” za niską ocenę integracji obciąża się wyłącznie dostawcę.
W rzeczywistości sytuacja jest bardzo złożona. Jeżeli zleceniodawca nie wie jakie cele ma zrealizować spotkanie integracyjne to trudno oczekiwać od wykonawcy, że te cele zrealizuje.
Oczywiście profesjonalna firma szkoleniowa bądź eventowa w toku przygotowań realizacji powinna zbadać potrzeby swojego klienta.
Najczęstsze cele jakie możemy postawić przed tego typu spotkaniem to – podniesienie kompetencji w zakresie interpersonalnym, współpracy w zespole, zmiana postaw na proaktywne, wzmocnienie wartości firmowych i kultury organizacyjnej firmy.
Czasem zdarzają się dodatkowe cele – jak wzmocnienie autorytetu wybranych pracowników (zwykle menedżerów), rozwiązanie konfliktów itp.
Warto, aby zarówno klienci jak i wykonawcy poświęcili dłuższą chwilę i jasno sprecyzowali tzw. kryteria sukcesu – czyli odpowiedzieli na pytania – co się musi wydarzyć, aby uznać, że realizacja się udała (oraz po czym to poznać).
Bardzo ważne jest również aby rozpoznać wszystkich właścicieli czy też sponsorów wydarzenia – nie zawsze jest to wyłącznie HR manager – czasem są to przedstawiciele biznesu (sprzedaż, marketing) a nawet członkowie zarządu.
Oczekiwania i cele tych grup mogą być tożsame, ale również przeciwne.