Zarządzanie projektami – szkolenia jako korzyść dla firmy

Zarządzanie projektami – szkolenia jako korzyść dla firmy

 Wiele osób odpowiedzialnych za kierowanie zespołem projektowym regularnie uczestniczy w różnorodnych szkoleniach, które mają na celu przede wszystkim podniesienie ich kwalifikacji jak również nabycie nowych umiejętności. Jednakże tego typu szkolenia to korzyść nie tylko dla poszczególnych osób, ale w dużej mierze także dla całej firmy. Odpowiednie zarządzanie projektami i rozwój firmy
Każdy projekt, realizowany przez zespół jest korzyścią dla firmy. Zadowoleni klienci bowiem bardzo często wracają do firm, które wykonywały dla nich projekty uznając ich wcześniejsze prace za spełniające ich wymagania.

Często także firma jest polecana innym klientom, którzy poszukują tego typu rozwiązań dla siebie. W sytuacji, gdy pracownicy rozwijają swoje umiejętności, firma wiele na tym zyskuje. Odpowiednie przygotowanie osób zarządzających projektami przekłada się zazwyczaj na znacznie szybsze wykonanie projektów jak również na ich właściwe przygotowanie. Zarządzanie projektami i zarządzanie ludźmi Osoba odpowiedzialna za zarządzanie projektami musi także umieć odpowiednio zarządzać podległymi jej pracownikami. Mowa tutaj przede wszystkim o odpowiednim rozdzieleniu zadań, które powinno uwzględniać nie tylko wiedzę, ale także predyspozycje każdego pracownika do możliwości wykonania konkretnego zadania.

To zaś sprawia, że pracownicy czują się nie tylko doceniani, ale także czują się spełnieni i mogą się rozwijać w dziedzinie, która im najbardziej odpowiada. Pracownik, który jest zadowolony ze swojej pracy i otrzymuje możliwości rozwoju zazwyczaj jest znacznie bardziej efektywny niż osoby, które wykonują zadania o których nie mają zbyt dużej wiedzy lub też doświadczenia w ich realizacji. Dlatego warto, aby każdy menedżer projektu przeszedł odpowiednie szkolenia project management
 Wiele osób samodzielnie poszukuje odpowiednich dla siebie szkoleń (np. szkolenie agile foundation), jednakże z każdym rokiem, rośnie ilość firm, które regularnie organizują na własny koszt tego typu szkolenia dla swoich pracowników.

Koszty takich szkoleń, organizowanych dla większej ilości osób są znacznie przystępniejsze, a ponadto bez problemu można zorganizować je tak, aby nie kolidowały z pracą i zajęciami pracowników.

Dodaj komentarz